Hm… Som kśěł piśku na serski napisaś, ale njejsom wěm kak jo
to wam hobjasniś abo rozkładowaś by teke kněza Tobias a Torsen – ceptary to
rozměli. A pśecej njejo wšednje jano tego pśeśiwnego Nimcam Pólaka wiźěli. Bóžko
wóni teke njejo rozměju, co to jo źěłanje
mimo serskego ducha. Co jo ten Serski duch? Chto wě? Togodla wjaselim se na
młode luźe kenž mógu na serski pisaś a lazowaś/ cytaś. Weto derje było, gaby
drugu młoźinu angažerowali do huknjenja a nałožowanja serskej/ serbskej rěcy. Wót
zachopjenja mojego wójowania njejo wo móju wójowanje mimo a pśeśiw Nimcow wó
sersku rěc šło. Toś jano wó nimske „byś”! Wóni (Nimce) maju pšawo Serby/Serske
byś. Teke (Nimce) ako te Serby/Serske (po pśěmjenjenju) wěźeś co jo za
Serbow/Serskich dobre a co ně! Wěźu teke kak a w kakej rěcy Serby/ Serske maju
groniś. Dalej glědajucy maju pšawo hubjerka, lěc cu na serski/serbski sobu
rozgraniaś abo ně. Po mójom mjenju demokratiski hubjerk rozgrona na nimski abo
serski jo mógał byś, gaby Serby/Serske z doma, a po korjenjach nic narodnu
mnjeńšynu, ale wětšynu byli. Teke móžna tak równo groniś było, gaby
serska/serbska mjeńšyna móc Kašubow abo
Slěskich w Pólskej měła. W situaciju pšawje cełego zgubjenja maminej
serskej/serbskej rěcy pśez młoźinu, toś twari jano směch z takej demokraciji.
Něchten groni, co ma mója komentara do artilkla?! Wótegrono jo, až wjaselim se
na luźi, kótarež zaběraju se z sersku/serbsku kulturu (nałogi, drastwa a rěc),
ale za mnjo wjelgin poźiwabne jo zakładne sobuźěłanje w młoźińskich kupkach pśi
huknjenju serskej/ serbskej rěcy ako blandriśe, lěc maju Nimce pšawo měniś se
Serbami/ Serskimi abo ně! Njejsom budu pśichoźe špatnje wó Nimcach (Serbach)
tych ceptarach pisaś ga doglědnu, a po šuli (źěle) angažuju sersku/ serbsku abo
měšanu sersko-nimsku młoźinu do huknjenja a nałožowanja serskej rěcy, teke
doma. Weto rozsuźćo samske , lěc jo cas na demokraciju pśi nałožowanju serskej
rěcy? Jo serska/serbska młoźina na swóje barki wzaś brěmje huśměrśenja seršćiny/serbšćiny?!
Cogodla tak gronim? A kak groniś na „demokratiski” huběrk nimšćiny ako
seršćiny/serbšćiny. Źinsajšne
demokratiske pšawo w Nimskej dajo móžnosći huknjenja serskej rěcy, ale
serska/serbska młoźina we Dolnej Łužycy jo serska jano po mě a na serski powědajucych starkich. Móžo cas
pitśku tógo nimskego hubjerka w powědanju jano na nimski pśeměniś? Daś Kněz ten
Bog da tu serskej/serbskej rěcy dalej traś!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz